Gürültücü Komşuya Karşı Neler Yapılmalı?

Gürültücü komşuya karşı ne yapılmalı?

Sanırım öncelikle gürültünün ne olduğuna karar vermek lazım. Komşunuzun sürekli yüksek sesle hakaretli veya hararetli konuşması da gürültüye girer. Akşam 19 dan sabah 7 ye kadarki zaman diliminde matkap ve motorlu alet kullanımı da ve evdeki eşyaların yine bu saatlerde komşuyu rahatsız edecek ve sürekli şekilde zemin üzerinde hareket ettirmek de gürültünün konusuna girdiği gibi.

Sesli müzik dinleyip sürekli yüksek sesle yani 65 desibel üstü muhabbet etmek de bu kategoriye girer. Hastalık, komşu olmak ve komşuluk kültürü gerçekten sor. Burada birkaç durum söz konusu. Huzur ve sükunun bozulduğu gerekçesiyle şikâyet yoluna gidebileceğiniz gibi bundan manevi zarar gördünüz gerekçesiyle manevi tazminat talebiyle dava da açabilirsiniz.

gurultucu komsuya karsi neler yapilmali 150x150 Gürültücü Komşuya Karşı Neler Yapılmalı?

Bunların yanı sıra eğer ev sahiplerinden birisi komşularını rahatsız ediyorsa ve huzurlarını bozuyorsa diğer mülk sahipleri mahkemeye başvurarak kendilerini rahatsız eden komşunun evinin kendilerine devredilmesini isteyebilirler. Bunların hemen hepsinde başvuru şekli ve sonuçları farklıdır.

Misal, huzur ve sükunun bozulduğu gerekçesiyle yapacağınız şikayet neticesinde açılacak olan ceza davasında komşunuzun 2 aydan 2 yıla kadar hapis veya adli para cezası almasını sağlayabilirsiniz. Manevi tazminat içinse gürültücü komşunun yerleşim yerindeki asliye hukuk mahkemesine dava açmanız gerekir. Eğer gürültücü ev sahibinin dairesini satın almak istiyorsanız ki bu durum kat mülkiyeti kanununun sorumludur. O durumda da görevli mahkeme sulh hukuk mahkemesidir.

− 5 = 4