Marka Hakkı İhlali Davaları

Bugün sizlerle üretim ve ticarette kullandığınız markaların kopyaları yapıldığında başvurabileceğiniz hukuki yollar ve ne tarz davalar açabileceğiniz biraz bunlardan bahsedeceğiz. Bilindiği gibi markayı kullanan gerçek veya tüzel kişiler için tescil zorunluluğu yoktur. Markaların hem tescilli hemde tescilsiz kullanıldığını görmekteyiz. Yine bir üçüncü durum olarak bazen firmalar markalarına başvuru yapmakta markaları yayınlamakta.

Ve başvuru işlemleri devam etmektedir. Her bu 3 halde bile her zaman marka hakkı sahibinin mevzuata dayalı üçüncü kişiye karşı ileri sürebileceği hakları olduğundan bahsetmemiz mümkündür. 6769 sayılı sanai mülkiyet kanunu tescile esas almaktadır. Bu tescil marka hakkı sahiplerine ispat açısından açılacak davalarda büyük avantajlar sağlamaktadır. Üçüncü kişiler size ait tescilli bir markayı üretemez, satışını yapamaz.

Sözleşme için icap da bulunamaz. İhracat ve ithalata konu edemezler. Ticari amaçlı ellerinde bulunduramazlar tüm bu yapılan haksız fiillere kanun, marka hakkına tecavüz olarak nitelendirmektedir.

Peki marka hakkına tecavüz halinde açılabilecek davalar nelerdir? Öncelikle markamıza yapılan tecavüzün mahkemelerce delil tespitini yaptırabiliriz. Bu tespitle birlikte var olan tecavüzün önlenmesi, durdurulması taleplerinde bulunabiliyoruz.
marka hakki ihlali davalari 150x150 Marka Hakkı İhlali Davaları

Bu talepler için kusurun şart olmadığını da söyleyebiliriz. Kişilerin uğradığı zararlar varsa bunlara maddi ve manevi tazminat davaları açabiliyoruz. Markanız bir şekilde kötüleştirirmiş veya kullanımında itibarının zarar görmüşse yeniden mahkemeden itibar tazminatı talep edebiliyoruz. Peki markam tescilli değil bu davaları açamayacak mıyım diye sorarsanız, bu durumda da yine tescilde sınai mülkiyet kanunu’nun istisna hükümleri.

Bunun dışında türk ticaret kanununun haksız rekabete ilişkin hükümlerine dayanarak yine bu bahsettiğim taleplerle davaları açabilirsiniz.

Herkese sağlıklı ve mutlu günler dilerim.